Siatz aquí :  Benvenguda
    Estampar la pagina...

Benvenguda sus lo site de l'AELOc

     L'AELOc, qu'es aquò ?

      Associacion nascuda en 1987, recampa totei lei personas que ensenhan la lenga d’òc ò vòlon ajudar per son ensenhament dins leis establiments escolaris, publics e privats, ò dins lo mitan associatiu, siguèsson professionaus ò benevòles, en activitat ò a la retirada.
      L’AELOc es una associacion duberta en totei, favorisant l’escambi e lo dialògue: s’adreiça ais occitanistes come ai mistralencs, ò a n'aquelei qu'an ges de preferenci.
       L’AELOc afirma que la lenga d’òc apartèn a totei leis abitants de Provença-Aups-Còsta d’Azur cu que siegue son origina. Òbra per valorisar totei lei parlars autentiques de nòstra region, e per nosar de liames amé leis autrei regions occitanas, e tanben amé l’espaci catalàn e mai  lo monde latin e mediterranenc.


       L'AELOc, es :

           L’AELOc vos prepausa:
   1. Son bulletin d’informacion papièr "La Tarasca / La Tarasco".
   2. Son servici de venda (per corespondéncia ò en linha)
 de libres, CDs, documents pedagogiques, alboms per la classa, etc.
   3. Un collòqui bisannuau de nivèu universitari.
   4. De jornadas de rescòntre e de formacion.

   5.
De projèctes culturaus per leis escòlas e collègis de la region Provença-Aups-Còsta d’Azur..
   6. Una informacion personalisada en foncion de vòstrei besonhs.
   7. Un malhum permanent d’assistança e d’escambis professionaus.
   8. Una letra d'informacion (Internet) per vos assabentar dei darrièras nòvas a prepaus de la lenga d’òc e son ensenhament.
   9. De contactes de proximitat dins totei lei despartaments de nòstra Region.

   10. Un site Internet interactiu (informacions, projèctes, actualitats, ...)

 

      L'AELOc es sòci de la Federacion deis Ensenhaments de Lenga e de Cultura d'Òc, que colabòra amé lei representants deis autrei lengas de França.

bandfelco.gif

      Es tanben sòci de la Federacion deis Amics de l'Instruccion Laïca dei Bocas-dau-Ròse.

 
   ail.png
 
       L'AELOc es subvencionada de
Logo_Pays_d_Aix.jpg     paca1.jpg   cg13.jpeg    logo-cg04.png    logo-aix.gif
 

Lei 5 darrierei nòvas

UNO PETICIEN DE SIGNA D’URGÈNCI !

SAUVAR LO CENTRE DE CULTURA D’OC DE GRAVESON

               https://www.unepetition.fr/loustaudipetit
    

Graveson possède un lieu chargé d'histoire, une maison située au 12 avenue Auguste Chabaud, qui abrite un véritable trésor : Ce lieu emblématique est « l'Oustau di Petit ».
 
Pour ceux qui ne le connaissent pas, ce bâtiment appartenait à l'Abbé Marcel Petit, figure incontournable de la culture provençale. En effet, en parallèle de son rôle ecclésiastique, il fonda une maison d'édition baptisée Culture Provençale et Méridionale spécialisée dans l'impression et la diffusion de la littérature en langue d'oc. Au cours de la seconde moitié du XXe siècle, ces éditions jouèrent un rôle important dans la sauvegarde de la littérature d'oc, en particulier en collectant et rééditant les œuvres de Frédéric Mistral et des premiers félibres. En 1998, il détenait pas moins de quarante tonnes de livres dont environ un millier d'ouvrages rares. D'abord stockés dans l'église de Raphèle, une grande partie fut ensuite transmise à une association fondée en 1999 et baptisée CREDD'O (Centre de Rencontres, d'Études, de Documentation et de Diffusion d'Oc). Cette association, destinée à la promotion de la littérature en langue d'oc, fut installée dans la maison natale de l'abbé transformée en bibliothèque et en centre de recherche. Animée aujourd'hui par une vingtaine de bénévoles et un salarié, elle continue à poursuivre l’œuvre engagée depuis plus de 20 ans.
 
Aujourd'hui, sans aucune concertation et de façon unilatérale, Monsieur le Maire et les conseillers municipaux ont décidé de vendre cette maison, faisant fi de l'engagement moral pris vis à vis de l'Abbé et de sa famille. En effet, celui ci avait cédé l'Oustau en 1999, à la commune «dans le but exclusif d’y établir une bibliothèque régionaliste…», comme l’indique la convention de mise à disposition passée entre la Mairie et le CREDD’O le 8 août 2005.
 
La Mairie propose de déplacer le CREDD'O dans un local neuf, complètement inadapté, trop petit et ne correspondant absolument pas aux besoins de cette association. En effet, la vocation du CREDD’O n’est pas seulement la conservation des ouvrages qui ont été légués par l’abbé Marcel Petit et des fonds qui sont venus depuis s’y ajouter, mais également d’être un lieu d’étude et de recherche et un pôle de ressources et d'expositions. Le CREDD'O a refusé, à l'unanimité, cette décision et l'a fait savoir à Monsieur le Maire dans une lettre en date du 21 avril dernier, restée sans réponse à ce jour. Si cette décision venait à être entérinée, c'est l'avenir même de cette association et son travail inestimable pour la culture d'oc qui serait en péril.
 
C'est pourquoi, nous, Gravesonnais, mais aussi peuple de Provence et des pays d'oc, voulons faire entendre notre voix. Nous nous opposons à ce projet, et vous demandons de revenir sur cette décision : l'Oustau di Petit doit rester l'Oustau di Petit.


Decès de nòstre colèga e sòci de l’AELOC
Joan-Loís Ramel
A consacrat sa vida a l’espandiment de la lenga d’òc coma ensenhaire, cercaire, contaire, organisator d’eveniments culturaus.
 
Siguè quinge an de tèms carga dins lou despartamen de Droumo dóu desvoulopamen de la lengo dins leis escolo. De la matèri estudiado pèr sa tèsi de dóutourat sus la tradicien ouralo en Prouvènço beilejado pèr Jan-Glàudi Bouvier, avié tira dous óubràgi de trìo (Contes entre Ventoux et Baronnies, Le Géant de Provence).
 
A fach una obra considerabla de recampament de la paraula occitana dins lo relarg monte èra naissut en 1955 e a viscut jusc’a son decès. L’a aprofichada dins lei divèrs supòrts pedagogiques qu’elaborava pèr ajudar lei mèstres dins son ensenhament, e mai dins lei manifestaciens e recampaments monte fasié viure la lenga.
 
Respetuous dei preferènci de la tradicien óucitanisto coumo mistralenco, a tengu soun proujèt fouaro deis afrountamen mounte si delegon leis empuraire.
 
A sa familha, sei pròchis e sei nombros fidèus l’AELOC espremisse tota sa simpatié.

Icones/Nouvelles_novas/ico_politique/button_0.pngLo vòte de la lèi Molac - lo 11/04/2021 07:07

assemblee-nationale.jpg


 

L’AELOC felicito e remercié tout’aquélei qu’an permés lou vote de
 

LA PROMIERA LÈI LIBERANT LEI LENGAS DE FRANÇA
sota la V° Republica
lo 8 d’abrièu 2021


e especialament

 

son autor lo Deputat dau Morbihan Pau Molac
lo deputat europenc Francés Alfonsi

son colaborator Victor Gallou e sa colaboratriça Clara Gago-Chidaine

lei Senatriças e Senators qu’an restablit lo tèste de la lèi Molac
lei Deputadas e Deputats que l’an votada

lou Couleitiéu Pèr que viscon nouàstei lengo
e tóutei lei militanto e militant qu’an oubra pèr aquéu resultat.

 

La lèi permetrà entre autre :

- un ensenhament bilengue sènsa limitacien d’orari, justificant la demarcha dicha d’imersien praticada dins leis escòlas associativas ;
-  l’integracien de l’ensenhament de la lenga dins leis oraris de totei leis establiments escolaris ;
- la proupousicien d’aquel ensignamen en tóutei leis escoulan dins lou cadre de counvencien entre l’Estat e lei Regien ;
- L’utilisacien de la lengo regiounalo pèr la signaletico.

 


Legir lo tèste de la lèi Molac


Icones/Nouvelles_novas/ico_education/button_0.pngD'alboms en provençau - lo 24/02/2021 07:40


Formulari d'adesion a l'AELOc-pagament securisat amé CB

Per 2021

Propulsé par HelloAsso